Pătlagina

Pătlagina este un gen de aproximativ 200 de specii de plante mici (familia Plantaginaceae), dintre care cele mai cunoscute şi mai răspândite sunt Plantago lanceolata (îngustă), Plantago media (medie) şi Plantago major (lată).

*
Pătlagina lată este o plantă erbacee perenă cu frunze ovate, cu tulpină dreaptă terminată cu un spic cu inflorescenţe galbene. Se adaptează oricărui tip de sol, fiind foarte rezistentă. Pentru proprietăţile sale terapeutice, se recoltează în cursul verii şi se usucă. Pătlagina este bogată în vitameinele A, C şi K, şi are un gust acrişor- amar. Pătlagina are acţiune cicatrizantă, antiseptică, antiinflamatoare, antidiareică, expectorantă, emolientă, diuretică, hemostatică şi antimicrobiană. Se utilizează intern sub formă de infuzii, ca sirop expectorant pentru tratarea tusei, dar şi ca adjuvant în ulcerul gastric şi duodenal. Se utilizează şi extern, pentru tratarea rănilor deschise sau infectate sau ca băi antihemoroidale. Denumirea ştiinţifică este Plantago.

2 thoughts on “Pătlagina

  1. am o prietena careia, de cate ori se taia, mama ei, ii punea o frunza de patlagina, si se oprea imediat sangerarea, si nici nu se infecta rana.

  2. si eu la fel imi faceam cand eram mica,ma taiam si imi puneam frunza de patlagina pe rana si imediat se oprea sangerarea de la nimeni de efectele ei o puneam ntamplator si chiar mi-am amintit de ea

Lasă un răspuns

